Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Wan Hazel fromspring Get This.

16 March 2012

Ketika HATIKU ingin BERHIJRAH



oke , entry kali ni berunsur yang sedikit serius . yeah ! baru baru ni aku teman sis aku sorang ni pergi Jalan TAR untuk beli barang oke , spesifiknya pergi beli buku dekat PUSTAK MUKMIN. 

kalau korang korang pernah menjejak kan kaki korang yang comel comel tu dekat situ , confirm korang kenal nya lah kedai buku feverat kami  tu. kedai tu mostly jual buku yang agak islamic which means buku buku agama, yasssin , Al-Quran , kisah nabi and etc. 

berbalik pada cerita aku yang sebenar benarnya , masa tengah bosan bosan pening pening tunggu sis aku tu cari buku yang beliau nak beli , kaki and tangan aku gatal gatal lah pergi site yang jual buku motivasi macam tu la kan .

then tetiba hati, mata, jantung serta jiwa aku terpandang one of this book yang memang tersangat sangat buat aku macam nak pegang and ambil and beli! Time tu , HATI aku kuat kata , 
Ouh come on, you SHOULD buy this book ! NO! It's MUST!
 And then aku ambik , aku letak , ambik and letak . banyak kali jugak lah kerja tuh aku buat . kalau kira kira dah boleh lunyai buku tu .

last last aku decide ambik juga buku tu . walau pun macam hati aku gelak sakan kata 'sejak bila entah aku pandai and berkenan nak beli buku macam ni' -,-"

and the name of the book is KETIKA HATIKU INGIN BERHIJRAH. jalan jalan sikit lagi , aku pun terpandang biografi tentang SITI KHADIJAH. Isteri NABI kita tu .

oke , apa yang aku nak HIGHLIGHT dekat sini , even sejahil mana korang korang, sejahat mana korang , tak tahu tentang agama mana korang sekalipun . at least biar lah korang ada sikit dalam hati tu untuk one day,
aku akan beli jugak buku buku agama untuk HIJRAH dalam hidup aku .
 atleast bila mati , kita ada sikit ilmu yang boleh kita bawak untuk bantu kita tika kita di alam sana. walau pun sikit , sekurang kurang nya boleh bantu ~

~adios~

noted added: sedikit sebanyak entry ni untuk ingatan aku jugak . hope lepas ni , aku tak pernah serik and bosan dalami agama aku sendiri .




happy with this ? like and comment dear :)

0 130292 suka taip taip comment:

Post a Comment

Sila taip disini sayang :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright@Original created by Afifah Yazed