Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Wan Hazel fromspring Get This.

16 May 2011

Teacher's day !

Salam hari guru !
When I was born, Yes that's it !
Saya suda menjadi separuh dari keluarga guru..
So, dari kecik saya da hidup dengan suasana sekolah, murid2, buku yang berlambak2..
 Masa kecik2 dulu, saya tak pernah terfikir nak jadi cikgu
macam ada sesetengah orang kata, kalau da mak ayah cikgu, takk kan anak2 pun nak jadi cikgu
akibat terpengaruh dengan kata2 tu, 
saya pun tak nak jadi cikgu
Nak jadi doktor la, wartawan la, akauntan la..
Hehe,last2 keputusan yang saya buat nak jadi cikgu jugak !
Cerita pasal hari guru ni, 
sambutan hari guru is the one of events yang saya suka time sekolah dulu !
Guest why ?
Because, time tu tak payah nak belajar.. All the day is enjoy !
Time sekolah rendah dulu, hari guru tak rasa berapa meriah
cikgu nyanyi lagu GURU MALAYSIA suda
tapi bagi guru sekolah rendah fun la banyak dapat hadiah
budak2 kecik minat la nak beli2 present ni
bila naik sekolah menengah ada la fun sikit
sebab utama yang handle hari guru kebanyakan student
kononnya nak buat surprise, tapi seronok la
cuma jadi cikgu sekolah menengah hadiah x berapa nak dapat
cikgu yang diminati je dapat banyak hadiah
Tapi menjadi seorang guru bukan semata nak hadiah
tapi bil anak2 murid berjaya tu merupakan hadiah paling bermakna buat mereka
Thats why saya memilih untuk menjadi guru !
saya nak berbakti untuk negara, anak bangsa
Saya nak lahirkan anak bangsa yang berguna !
 SELAMAT HARI GURU 

happy with this ? like and comment dear :)

0 130292 suka taip taip comment:

Post a Comment

Sila taip disini sayang :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright@Original created by Afifah Yazed