Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Wan Hazel fromspring Get This.

05 December 2011

Ragam :)

Bila dah tua kan . macam macam perangai manusia ni . oke cerita begini . SEMALAM aku pergi bank sorang sorang diri (oke sebenarnya nak selit cerita yang aku da BERANI ! Yeah ! DA BERANI jalan jalan kat bandar kecik neh sorang sorang) dan aku sampai dalam 8.45 cam tu la . aku BANGUN PAGI OK ! sambung : masuk masuk bank tu, perghhhh ! dah ramai gila atuk atuk serta nenek nenek bersama pakcik dan makcik dan cucu cucunya berada dalam bank tuh ! Grrr.. ingatkan la awal da aku sampai. rupa rupanya mereka mereka lebih awal ! oke, waiting punya waiting, dengan keadaan selesema + batok + demam demam neh, tetibe terjadi la insiden neh .
Atuk Tua : (mana orang yang jaga kaunter neh ? dia nak tipu neh . nak main kotor ******* !
 (orang  kaunter tu dah masuk dalam pejabat bank tu lah )
Kawan atuk tu kot : ngapa ? ahyee, nok maroh jee ni ? (aku kat sebelah atok tu dah buat muka stonyeh
Atuk tua : Ni haa, dia kata ada pengeluaran, patut nya jumlah duit ni RM48, 715
(aku ingat amaun sebab aku panjang kan leher nak tengok buku pakcik tu )
tapi dalam ni ada 48, 415 je . mana lagi duit nya. Haa ! (menuju ke kaunter) ni mana ni tadi, dia nak main tipu dengan saya ni..*oke, pakcik ni serang semua orang kaunter yang ada .
Sebab kan pakcik neh kecoh kecoh maka tergendala laa yang lain lain nya. orang kaunter tu terpaksa layan dia, cakap dengan dia dan cek balik buku dia and printkan semula slip apa benda entah, aku pon ta tau la kan. And sesudah nya, pakcik tu pon blah !!

**********************************************************************************
selang beberapa minit entah :

Atuk Tua : mana ada pengeluaran nya ! nak tipu kita ni ******** ni ! nak main dengan kita pulak !
dan secara tetiba nya, ada pulak sorang nenek ni masok dalam bank dan marah marah (satu bank suara dia je) sabar je la !          
Bini atuk : saya tak pernah keluar pon duit ni ! Dia ingat kita orang tua, bodohnya kita . nak menipu
          betul ******** ni ! saya tak pernah keluar duit !
abeh la nenek ni canang cerita kat sume yang ada kat situ yang dia tak keluar duit dia tu . (aku la mangsa sebenranya) nak dipendekkan cerita, nenek and atuk tu pon dipanggil masuk pejabat pengurusan . dah settle la kekecohan kat lua ! dorang keluar keluar, aku berharap la dia cerita kan kesalahan or whatever yang boleh puaskan hati dorang kan . sebalik nyaa :

Dorang keluar and menonong keluar pintu tanpa toleh kiri and kanan ! Akak kauter yang kebetulan tengah settle kan aku tu pun terkeluar certa *macam macam makcik neh ! dia yang tak ingat dia ada buat pengeluaran, lepas tu nak kecoh kecoh  =,="
sebab tu lain kali nak masuk duit atau buat pengeluaran, bawak anak anak atau orang muda yang boleh tolong :)

kesimpulan nya, makin berusia manusia ni makin kurang ingatan serta MAKIN kuat TEMPER kita ! 



happy with this ? like and comment dear :)

0 130292 suka taip taip comment:

Post a Comment

Sila taip disini sayang :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright@Original created by Afifah Yazed