Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Wan Hazel fromspring Get This.

02 December 2011

INSPIRA :)

Bermula nya sebuah kisah hari ni , aku pagi pagi dah terkial kial bangun tidur , sental sental biji mata, mandi mandi and terus bersiap nak ikut parents aku . Yeah ! *aku memang pantang tengok ibu ayah berkepit berdua . mesti aku menyibok :)


dan untuk pagi ni , dah awal awal tepat pukul 9.42 pagi duk terpacak dekat Maybank bahagian Finance nak sign agreement . Yea lagi ! dapat kereta baru . *ala bukan kereta duit aku pun :P . ah ! ta kesah la, yang penting naik kereta baru . aku dengan bersungguh sungguh and dalam kepala otak ni duk terbayang aku da drive kereta INSPIRA PUTIH tu :)


Baik lah, dah settle semua nya , kami pun bergerak lah ke PROTON BRANCH MENTAKAB tu, dan sign lagi agreement . (baiklah, baru aku tersedar bahawasanya betapa rumit nak beli sebuah kereta !) . dah selesai setelah beberapa lama duduk kat situ sambil hirup milo panas .

dan, dah duduk dekat situ berapa lama, agak agak dapat lah merasa naik kereta tu terus, akan tetapi rupa rupa nya kereta kena apa benda kejadah entah (tak ingat) dan hari selasa baru dapat bawa balik . Frust gila kan kan ? tak apa lah, lama lama dapat jugak aku bawak kereta tu even tu buatan Malaysia , but aku agak Impressed la sebab local product pun boleh lagi menghasil kan kereta berkualiti dan upgrade bagi setaraf dengan kereta import.

bila difikir kan secara logik , bila kita beli barangan buatan Malaysia ni , sedikit sebanyak kita dah membantu ekonomi negara tau ! sebelum ni, aku pandang sepi tau tak dengan kereta malaysia . Yelah , macam macam masalah bila pakai kereta Malaysia .

Satu lagi, harga Inspira ni dalam RM 80k, dan harga tu dah menyamai harga sebiji Vios, Honda City, even
nak beli Swift pun boleh . But, apa kelebihan nya , cc dia . Vios and Honda City cc just 1.5 dan kereta agak kecil . inspira cc paling worst pun 1.8 pemanduan pun lebih kurang sama dengan Vios . CUMA !! as I said, rakyat malaysia more fikir kan brand , kualiti (dan sebenarnya kualiti Inspira sama dengan Mitsubishi sebab enjin Mitsubishi), dan kadang kadang ego terhadap produk Malaysia .

p/s : pendapat aku je la kan . nothing much pun . as long customer selesa nak guna kereta yang dia suka and dia mampu , it's not gonna be an isue kan :)

                                                                       terima kasih dengar bebel aku ni,



happy with this ? like and comment dear :)

0 130292 suka taip taip comment:

Post a Comment

Sila taip disini sayang :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright@Original created by Afifah Yazed