Get This Wan Hazel Home Wan Hazel Facebook Wan Hazel Twitter Wan Hazel fromspring Get This.

27 April 2011

Today's story by me ..



27/04/2011
                 Interview for my Teaching English Secondary Language a.k.a TESL.. Atoy~ Sengal kot.. For first thing, oke la kn.. From house dari pukul 7.30 AM and lalu bukit bukau, simpang siur, lopak lepuk... Sakit badan  aku.. saba je la... Akhirnya, sampai IPG Tengku Ampuan Afzan Kuala Lipis pukul 9.15 AM.. Fuh, macam nak balik Penang da penatnya.. X kesa la kan.. Where there is desire, there is a way.. Right ? Hurm, sampai2 kat sana, guest what ? Aku bayangkan x ramai la orang yang datang, rupa2 nya dah dua sesi da.. since 8 to 11.. Aku dalam last session.. Pukul 11... Waiting punya waiting, akhir nya got it ! sampai my turn.. Dari mula relax je, tetibe jantung macam kena pump je... Laju nak mampos.. K, bila melangkah masuk je, aku macam biasa buat muka cool, tapi dalam hati, tuhan  je tahu... And sorang lecturer bagi taklimat.. dengar je la.. yang aku tahu, angguk, geleng.. sampai one time, penginterview tu pun panggil kitorang masuk.. Ada 5 orang dalam group aku.. by the way, just sorang je boy and that boy tu sorang je yang umo nye 18 and the other rest 19 same dng aku.. Aku pikir aku je yang tua kat situ.. rupa2 nya ada lagi.. haha.. Semua nya ada plan masing2.. Time jawab ujian INSAK tu aku relax lagi coz soalan cam tu dah banyak kali aku jawab.. Just nak tau sahsiah kau baik  ke x je.. tapi actually, baik.. haha.. Next, for group interview.. Macam MUET la.. oke la.. semua orang involve la.. tapi gagap kot.. soalan patriotik.. sengal otak jap.. And last, individu plak.. Ni yang paling aku x boleh tahan ni.. Mula2 suuh perkenal diri.. Aku pun cerabih la itu ini... Then tanya knape nak jadi ckgu... Jawapan aku lebih mmbebel kepada nak maju anak bangsa la, bagi anak murid minat english la,, haram kejadah pe lagi aku ngarut.., Last skali, suruh aku mengajar pulak.. Ajar apa korang tau ? Bayangkan diorang dua tu budak sekolah and aku kena ajar pasal animal... Aduh ! Memang la senang.. Tapi dalam keadaan spontanious kan, pe aku cakap pun merapu je.. Mula2 nak mula kan dengan huruf A dulu konon.. haha apa yang aku ingat binatang huruf A, A.N.T la.. semut... Aduh.. lepas tu untuk huruf B pulak aku da lupa segala haram kejadah binatang yang ada kat dunia yang mula huruf B.. haha... Padahal banyak je, BAT,  bufflo and banyak lagi la.. end up nya aku tukar pulak binatang yang kita bela kat rumah pulak.. CAT< FISH< DOG<> BRID..pas 2 aku tak ingat merapu apa... dia tanya plak method untuk teaching,, aku hentam la powerponit, whiteboard, picture.. sound.. Haha, time ni aku terkena.. dia suruh aku buat bunyi semut pulak.. macam mana weyh bunyi semut ? Perna dengar ke..?? HUH// AND THAT'S ALL FINISH THERE! Balik dengan penat and hope dapat jadi cikgu yang baik....... =)

happy with this ? like and comment dear :)

0 130292 suka taip taip comment:

Post a Comment

Sila taip disini sayang :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Copyright@Original created by Afifah Yazed